Summa sidvisningar

tisdag 19 april 2011

Rättegång

Den 3 januari i år blev Sophie misshandlad av en 17 årig tjej & en hennes pojkvän. En kille som då var 13 år & som har hängt ihop med Sophie sedan dagis.
Sophie var vän med den här tjejen till att börja med men det var något som jag inte gillade. Dels var hon flera år äldre & Sophie som då var 12 - ja det blev liksom fel på nåt sätt. Tjejen hade dessutom en knepig bakgrund & det är egentligen inget skäl då jag inte är en person som dömer.  Men känslan- ni vet den man kan få i magen när man bara vet fanns där & jag bad  Sophie att inte vara med henne mer vilket hon accepterade.
Orden har varit hårda på både FB & Bdb & min dotter har inte varit en ängel MEN det är inte ett skäl att slå någon.
Så till den 3 januari. Själv var jag på Hockeycup i Västervik med Adam & det var nog bara en god del i det hela.... 
Sophie var med sina 2 vänner på ica & stötte då ihop med dessa 2. Sa Hej till sin klasskompis som hon då inte var ovän med& detta ska de då enligt den anklagade ha diskuterat bakom hyllan & när de   kom fram sa Sophie: Vågade ni inte komma fram eller vad? & då svarade killen med att ska du ha spö eller....
Sophie svarade att hon inte var rädd för dom & gick & betalade & fortsatte ut ur affären.
Killen ska då ha sagt till den här tjejen att nu har vi chansen att ta dom sen sprang de ikapp Sophie & hennes kompisar.
Kompisarna blev rädda & backade när killen gav sej på Sophie & tog tag i hennes handled & böjde den bakåt.
Därefter slog han henne hårt i magen så hon tappade luften.
Hon försökte hela tiden slita sej  loss men han höll fast henne.
Sen slog tjejen henne över ansiktet så det svartnade för ögonen.
Sophie kom sen loss och slog då tillbaka ett slag.
Sedan sa tjejen att Sophie skulle passa sej & att hennes kompisar skulle komma efter henne & döda henne.....
Det var väl berättelsen i korthet & jag fick veta allt där nere & försökte styra så gott det gick med hemmavarande.
Polisanmälan upprättades & vi har haft en kanon polis som jobbat med det här.
Det har varit förhör på Barnahus & idag var det alltså rättegång.
Jag orkar inte skriva så mycket om den mer än att jag känner mej så arg.
Först försvarar advokaten som lade vikten på Sophie för om man skrivit dumma saker då får man skylla sej själv...
Att den andra skrivit lika dumt mm  lästes aldrig ens upp.
& Sophie borde inte sagt Hej på affären för det hade ju triggat igång allt. "Jaha eller hur?"
& jag kände mej så maktlös -Att sitta där & vara tvungen att tiga när ens barn sitter i domstol.
Kan också berätta att Sophie inte mått så bra efter allt det här. Att hon fick svårt att sova. Att hon ringt från bussen & inte velat gå av när den här tjejen har åkt med för att de stirrar på henne & hon har sprungit på Sophies skola titt som tätt eftersom pojkvännen går där i 7:an med sophie- själv går hon andra året på Iv...
Polisen har flera gånger fått sagt till henne att hon inte får gå in på skolans område eller nära Sophie.
Sophie har inte velat vara ute själv och känt obehag både i skolan och ute i Vretstorp.
& min dotter är INTE guds bästa barn "...men hon har inte förtjänat att bli misshandlad som hennes den åtalades advokat uttryckte det. Hur kan man ens säga så till ett 13 årigt barn? Dom kommer den 27:de
Jag Älskar Dej Sophie- Utan Dej Vore Allt så Mycket Tråkigare - Min Egen Lilla Clown <3










1 kommentar:

  1. Men va satan! Vilken soppa! Styrkekramar till er båda! <3 */Lotta

    SvaraRadera