Summa sidvisningar

söndag 1 januari 2012

Året som gick

Summeringen av året som gick:
Årets upplevelser:
Den bästa var vår minisemester på Västkusten. Mitt paradis på jorden och där jag lätt skulle kunna bo året runt.
Lugnet, luften,havet...







Upplevelse 2 var Iron Maiden konserten på Ullevi. Helt underbar med världens bästa sällskap <3
Sophie & jag åkte till Åland en sväng. Vi hade det jätteroligt & jag skrattade halv ihjäl mej åt min fyndiga busringar dotter :)



Årets sorg:
Först dog Stefan Liv- Adams stora idol.
Och det var nog evigheter sen vi grät så mycket. Varje dag när tidningen kom storgrät jag. Av bilder, av nyhetsinslag och mest hur det påverkade Adam.
Att hitta rätt ord på alla frågor.
Att finnas tillhands och bara krama och krama.
Första dagarna klarade han inte skolan. Ville inte till ishallen.
Han föll ihop på golvet & grät hysteriskt.
Allt var bara kaos.
Att förlora någon man inte känner men som ändå betydde så mycket är en stor sorg.
Ännu större när man är 11 år och det är den första älskade människan man förlorade.
Men tack vare hans underbara hockeytränare så fick han ta den tid han behövde vid första träningspasset.
Ha sin egna tysta stund vid sitt mål.
Det betydde massor.

Adam fick sedan möjligheten att göra sin egen målvaktshjälm. Han designade den själv med sina önskemål och den är delvis en kopia av Stefans HV71 hjälm. På så sätt finns Liv kvar där på ett sätt som Adam själv ville.


Den 14/10 dog Mattias. Jag tänker inte skriva så mycket om det då allt är så nära. Men även han finns  hedrad på Adams hjälm.
Det finns ingen mening med att unga människor dör. 
Det har hela livet kvar att leva & sorgen saknaden & alla varför de lämnar efter sej gör livet så svårt för de som blev kvar.
Samtidigt är det en påminnelse om att man ska leva sitt liv idag för man vet aldrig vad som händer imorgon.

R.I.P

Djuren:
Hildha & Majzan fick en kompis.
Alfonz- Alias Affe eller Pelle
Tilltänkt pappa till kommande bebisar till våren?
Nana blev 7 år :)

Det finaste:
Är att få tillbringa varje dag med de bästa- mina fina underbara älskade ungar.
Så fina individer allihopa.
Starka,trygga & målmedvetna.
& trots att vårat liv inte alltid är enkelt så står vi här ihop.
Att vara nära dom är lycka för mej.
Att kunna ge av mej själv.
& när man inte orkar så räcker det med en kram ett leende eller höra deras skratt för att få ny kraft.
Finaste Bästa ungar!
Jag älskar er <3


2012
ska bli mitt år.
Året där jag inte bara är mamma utan även får en chans att hitta lite av mej själv.

Jag önskar mej ro i kropp & själ.
Lugn med min familj & i mitt hem.
Hoppet att kanske hitta någon som finns där. Den rätta kanske eller bara en bra energi :)
Förändringar till det bättre.
Nyårslöften:
Le mer.
Ett leende kan förändra världen för någon.
Ta tag i min kropp som jag inte trivs med.
Rensa bort energislukare.
Livet handlar faktiskt om att ge & ta.
Hitta luften för att bli en bättre människa & skaka av mej sådant som sårar mej.
"Varför ens bry sej eller lägga energi som behövs till så mkt annat på vad folk säger om en när det ändå inte är sant?"

Döm aldrig någon om du inte först tagit reda på sanningen!

Someone Like You




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar